Alles over Lean A3 problem solving

Lean A3 problem solving is een gestructureerde benadering voor het oplossen van problemen en continue verbetering binnen organisaties. Ontstaan vanuit de Lean-methodologie, specifiek binnen Toyota, biedt de A3-aanpak een helder en visueel format om complexe problemen op te lossen en verbeteringen door te voeren. In deze blog nemen we je mee door de essentie van Lean A3 problem solving, de voordelen, en hoe je het kunt toepassen in jouw organisatie.

Lees meer »

Het gebruik van DMAIC bij projecten

In de dynamische wereld van transport en logistiek is procesoptimalisatie essentieel om concurrerend te blijven. In de wereld van projectmanagement en procesverbetering is DMAIC een van de meest krachtige en beproefde methodologieën. DMAIC, dat staat voor Define, Measure, Analyze, Improve, en Control, is een data gestuurde kwaliteitsstrategie die oorspronkelijk werd ontwikkeld als onderdeel van Six Sigma. In deze blog duiken we dieper in op elke fase van DMAIC en hoe deze kan worden toegepast om logistieke processen en projecten succesvol te voltooien en geven we praktische voorbeelden uit de sector transport en logistiek.

Lees meer »

Waarom een interim logistiek manager?

De sector transport en logistiek speelt een cruciale rol in het succes van veel bedrijven. Binnen deze dynamische sector is het optimaliseren van logistieke processen essentieel om concurrerend te blijven. Een interim logistiek manager kan hierin een belangrijke rol spelen. In deze blog bespreken we waarom een interim logistiek manager een waardevolle toevoeging kan zijn en hoe deze professionals kunnen helpen bij het verbeteren van logistieke operaties.

Lees meer »

Alles over Lean 5S

Lean manufacturing is een filosofie die gericht is op het elimineren van verspillingen en het creëren van meer waarde met minder middelen. Een van de meest effectieve tools binnen de Lean methodologie is de 5S methode. Deze aanpak is ontworpen om werkplekken te organiseren, efficiënter te maken en tevens een veiligere werkomgeving te bevorderen. In deze blog gaan we dieper in op wat de Lean 5S inhoudt, hoe het werkt en de voordelen die het kan bieden.

Lees meer »

Wat is supply chain management?

Supply chain management is een cruciaal concept in de moderne bedrijfsvoering, essentieel voor het waarborgen van efficiënte en effectieve operaties in de productie- en distributieketen. In deze blog verkennen we de kernbegrippen en de verschillende rollen binnen supply chain management.

Lees meer »

Wat doet een projectmanager?

In de dynamische en complexe wereld van o.a. logistiek speelt de projectmanager een cruciale rol. Maar wat houdt deze functie precies in? In deze blog nemen we een diepere duik in de verantwoordelijkheden, vaardigheden en het belang van een projectmanager binnen de supply chain.

Lees meer »

Wat doet een business consultant?

In de dynamische wereld van moderne bedrijven is verandering een constante. Om bij te blijven met de nieuwste trends, technologieën en best practices doen veel bedrijven een beroep op de expertise van business consultants. Maar wat doet een business consultant precies? In deze blog duiken we dieper in de rol en verantwoordelijkheden van deze professionals.

Lees meer »